torsdag 7 maj 2015

Poff, och så var det grönt

Oj, så det har hänt mycket ute i naturen bara på några timmar.
Efter gårdagens regnskurar och dagens värme har
naturen sträckt på sig massor av centimetrar.
Och mycket grönare har det blivit.


I dag har jag rensat jordgubbslandet, det var på tiden om 
man säger så... och så har jag förb--- at kirskålen 
som breder ut sig bland vitlöken....


Bakom växthuset blommar det vitt i skogen. Harsyror.
Jag kunde inte låta bli att äta några av de vackra bladen,
de är så syrligt goda.


Ja, och så har vi inlett vårbruket idag också. Vi har ju en liten
jordplätt som sambon och sonen sår med havre och korn varje vår.
Som jag berättat är vi sk månskensbönder, så jordbrukandet 
är som en hobby för oss.
På eftermiddagen seglade svarta moln plötsligt upp på
himlen, typiskt....


Många regndroppar blev det inte, men det som kom var små
vita hagelkorn (dom smälte dock rätt snabbt).
Nu skiner åter solen och jag skall gå ut med lite kvällsdricka 
och philadelphiabullar (som jag bakade igår) till grabbarna i traktorerna.
Det kommer säkert att uppskattas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar