onsdag 7 januari 2015

Vardagen tar över

När vardagen tar över, efter ofantligt många fina
helgdagar, då blir det med gråmulet väder och blötsnö.
En sådan där riktigt less-dag, inget att hänga i julgranen...


För julgranen, den pryder sin plats hemma hos oss.
Och får jag bestämma. då kan julgranen hänga med många dagar ännu.
Men ohjälpligt är vardagen här nu och idag har jag tagit tag i mitt jobb.
Jag har fångat upp trådar för det nya året och gjort klart trådar
från december. Nu blickar jag framåt mot vårens stora projekt.
Ett spännande projekt,
som kommer att uppfylla mycket av min tid.


Det viktiga i livet
är inte så mycket var vi är,
utan i vilken riktning vi rör oss
.
-Oliver Wendell Holmes (1809-1894)

2 kommentarer:

  1. Ja här har vi städat bort julen idag, det blev som bara så,
    tomtarna ville vila sig efter alla helger.
    Men stora tomteskåpet får stå med öppna dörrar till att vårsolen börjar lysa in.

    Tjingelingen från Rantamor...ja vi har inte haft nån julgran på åtta år,
    rätt skönt.

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu inte tagit itu med att städa ur julen , väntar nog tills nästa vecka tror jag :) Gillar dina sista rader skrivna av Oliver // Anita och så önskar jag dig en god fortsättning på det nya året :)

    SvaraRadera