torsdag 15 januari 2015

Frostdimma och solsken!

Det var ju inte tänkt att det skulle bli en väderblogg
men idag måste jag ju bara få visa vårt vackra vinterväder.
Några minusgrader och en klarblå himmel lockade ut mig på
en förmiddagspromenad just när solen gick upp. Jag bannade mig
för att jag inte hade kameran med mig, så när jag väl kom hem
igen tog jag sparkstöttingen och sparkade ut mot slätten.


Frostdimman hade bildats och dansade över slätten. Solen
hade stigit något högre på himlen och jag tog några 
vintriga solskensbilder i frostdimman.



Det var disigt ute på slätten och solen såg ovanligt stor ut.




Solstrålar söker sig emellan tallens grenar.



I vintrig frostdimma blir det så vackra blå färger.
Och till natten förbereder vi oss på mera snö....

2 kommentarer:

  1. Enormt fina bilder. Man får nog passa på snabbt för att få de dimmiga bilderna då dimman brukar ju förflytta sig eller stiga upp. Värt att visa så fina bilder vare sig det handlar om väder eller annat. Ren njutning att få ta del av dem. Ha det gott.

    SvaraRadera