fredag 23 januari 2015

Årets första fastlagsbulle och chiafrön

I dag var sambon och jag in till staden.
Tänka sig, vi var tillsammans. 
När hände det senast?  
Det är väl så att vi sällan har ärenden in till staden
när vi är lediga. Ja, sambon har sällan ärenden in till 
staden borde jag kanske säga. Jag kan ju slinka mig in
någon gång när andan faller på...


Men i dag hände det otroliga att vi gjorde staden tillsammans
och så föreslog jag att vi kunde ta en kaffe på ett café. 
Jo, visst det skulle smaka!
Så härmed är min första fastlagsbulle inhandlad och även uppäten!
Mums! (Och med marsipan skall det ju vara).



Dessutom var vi via Kodials och inhandlade lite ekologiskt. På köpet
fick vi en mängd olika rotfrukter. Så att vi kunde provsmaka något 
nytt, sa mr Kodial. Han tycker nog att jag snöat in mig på
ekologiska mjölsorter. Fast idag köpte jag också chiafrön. Skall bli
spännande att testa fröna. De lär vara  antiinflammatoriska, de
gör så att blodsockret hålls jämt och de innehåller dessutom proteiner 
och mineraler som kalium, magnesium och zink.



2 kommentarer:

  1. Chiafrön har jag också testat när jag bakat bullar. Man försöker ju använda sånt som ska vara nyttigt. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Nämen har du redan smakat, förstår att det var gott.
    Jag blir oxå sugen nu, alltid är det så när man inte har det framför sig.
    Rolf älskar semlor, men inte ens han har tjuvstartat, många början redan efter jul med att äta semlor.
    Var och en gör som den vill, men det ska vara till fastan . . . .

    De där grönsakerna vore gott i en soppa, mums.
    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera