måndag 19 januari 2015

Nysnö på istäckta vägar

Måndag.
Minusgrader. Fem minus för att vara exakt.
I går kväll föll några vita flingor och gjorde det förrädiskt
att röra sig utomhus. Underlaget är nämligen is.
Jag borde hämta in mera ved, men jag drar mig för 
att gå ut. Men snart måste jag.....
Natten till fredagen drev det in lite snö, som töade bort
under resten av dagen. Lördagen var varm och blåsig.
De mindre vägarna är skridskobanor.
Förrädiska. Och så nu lite torr nysnö på eländet.
Minusgrader i veckor framöver.....
Usch, vilken isvinter!



Så här vitt och fint såg det ut på fredag förmiddag. Jag åkte
förbi min barndomskyrka. Det var en dag när endast det vita och
det svarta syntes trots att det är en färgbild.

Ha de gott ute i ishalkan!

1 kommentar:

  1. Det var massor med avåkningar här i helgen eftersom det blev blixthalka. Idag snöar det lite lätt och jag ska passa på att gå en promenad i skogen. Det är så vackert med snö på träden. Ha det bra.

    SvaraRadera