måndag 12 januari 2015

Så blev det min dag igen....

Efter ett underbart veckoslut i huvudstaden
landade jag till ett kallt Österbotten med massor
av minus och dessutom med ytterligare ett år på mina axlar.
För det är idag jag fyller ännu en ny siffra, en mycket ojämn siffra
men ändå. För varje år som går blir jag lika förvånad hur många
dom där åren faktiskt har blivit. 
Men trots allt är jag lite stolt över mina år ....


Min vana trogen brukar jag inte fira mina nya år, jag brukar
låta mina födelsedagar passera så obemärkt som möjligt. Kanske jag
bakar en kaka till kaffet efter maten, ja vi får se....
Denna måndag betyder också att sonen har flyttat hemifrån igen,
skolbänken kallar och huset kommer åter att bli tomt och tyst. Sambon
och jag brukar inte kunna fylla ut tomrummet av en aktiv ungdom...
Så ja, nu har vi de verkliga oxveckorna framför. Och då är
det ju så härligt att ha det trevliga minnet av helgens
utflykt i färskt minne
(mer om det i morgon....).


4 kommentarer:

  1. GRATTIS, och vilken vacker amaryllis du har.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Tack för din rara kommentar och Grattis! Tänk att vi har födelsedagar så nära varann. Jag fyllde igår, alltså den elfte och fasligt ojämnt var det också. Firar inte heller så hårt, men några blombuketter brukar dyka upp och är alltid välkomna.
    Var alla år kommer ifrån kan man verkligen undra.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  3. Grattis ,ja vi var ju i samma månad du och jag .Många födelsedagar nu min pappa och sonen nästa vecka .Kram Nette

    SvaraRadera