torsdag 22 januari 2015

Jag satt länge och funderade

Idag har jag huvudvärk och jag satt länge och undrade om 
jag skulle göra något blogginlägg idag. Men som ni ser,
här är jag. Med huvudvärk och allt. 
Huvudvärken kommer sig av att jag känner
att en förkylning är i antågande och så har jag hela dagen
suttit nedlutad över årsvis med gamla protokoll. Jag läser in mig för
mitt nya projekt och nu har jag avhandlat allt mellan åren 1924 till 1940.
Med sirliga bokstäver, sida upp och sida ner, har protokollen skrivits
i små svarta böcker. Handskrivna protokoll.


Där ute har vi minus 15 grader. 
Här inne sitter jag och myser inlindad i en varm pläd och med
yllesockor på fötterna. Längtar lite efter våren, för grönt är ju min färg.
Fast innan allt blir grönt igen då skall vi ha vitt i många långa
månader ännu.... förhoppningsvis utan förkylning....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar