tisdag 27 januari 2015

Nu har ljuset återvänt!

Just i dag hände det.
Det som jag väntat på i flera veckor.
Jag har väntat på dagen när ljuset skall återvända. 
När dagarna äntligen skall bli längre. Egentligen är det ju så att det där
med att dagarna blir längre det sker ju successivt, visst vet jag det. Men jag brukar
alltid märka det en viss dag. Att hej, idag varar ju dagsljuset längre!
Det har gått över en månad sedan vi hade årets kortaste dagar och
i dag kände jag att det äntligen har svängt.
Vi går mot ljusare tider!



Klockan är 3 på eftermiddagen och solen lägger de blå skuggorna 
över de snötäckta åkrarna.




Gårdagens snö ligger orörd ute på slätten, vägarna är 
upplogade och här har visst en snöskoter åkt en sväng.



Samtidigt som solen ännu är uppe syns en blek halvmåne
på himlen. Dagen har bjudit på en härlig vinterdag och
tänk att solen kan göra allt så vackert!

1 kommentar:

  1. Här har vi också precis som du haft en underbar vinterdag.
    Vi tog en promenad ut på havet och njöt av ljuset och solen som gjorde oss glada.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera