måndag 16 juni 2014

Nu är midsommarveckan här!

Midsommaren kommer tidigt i år.
Frågar ni mig, så tycker jag naturen är som vackrast så här
i midsommartid. Det blommar och det doftar.....


Den vackra vallmon...


och den söta midsommarrosen blommar i vår trädgård.


Ute vid vår sommarvilla har nattviolen börjat blomma. 
Fram emot kvällen doftar den helt underbar!


I dikeskanten blommar rödklövern....


och smörblomman lyser gul i solen.
Fast idag har vi ingen sol, däremot en kall nordanvind som för
med sig en del regnstänk. (Fast hurra för lite väta ute i naturen. Och
så håller jag tummarna för att det skall strömma in lite varmare 
sommarvindar nedåt veckan.)

2 kommentarer:

  1. ja de säger gubben också att vackraste tiden är nu..men det är väl bara för att de får hålla på i åkern, just nu AIV...men visst är det vackert med alla blommor som blommar o fåglar som kvittrar. det är gott med bröd o sik! jag känner doften! Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Du milde vilka fina blombilder. Manar mig nästan att ta i penseln. Ha en skön midsommar trots vädret,

    SvaraRadera