tisdag 10 juni 2014

Både gnäll och lyckorus

För tillfället känner jag mig lite arbetslös.
Jag hade inte tänkt ta semester ännu, men jobben duggar inte
så tätt just nu. Det får jag bestämt göra något åt. Under tiden jobbar 
jag i trädgården och dessutom har jag äntligen fått alla mina femtioelva fönster
rentvättade. Alltså har allt två sidor....


Det mest underbara är våra sommarljusa och varma kvällar.
Att komma ut ur skogen och se ljuset ute på ängarna,
jag blir lika förunderligt glad under varje kvällspromenad.


I morse hade vi lite dimmigt, men nu lyser solen igen .
Ännu en fin sommardag!

4 kommentarer:

  1. Ljuvligt med sommardagar och speciellt ljusa kvällar!
    Njut!

    SvaraRadera
  2. Ja men det är väl så man får se det...allting har något gott med sig i slutändan!! Även om det kanske är bra om man får jobb...
    Underbar bild från skogen...vilket ljus. Det gråa kan också ha sin tjusning, även om man längtar efter sol nu.
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från dig...
    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  4. Där jag bor har vädret varit kanon fint över en vecka, varje dag steg temperaturen.
    Så idag blev det + 32 gr inte illa, man kan inte klaga på dåligt i varje fall.
    Hmm . . . men trots allt, för varmt . . . . . pust, hade varit gott med ett dopp i havet just då, men . . . . .
    Underbart i skogen och på ängarna, i kväll kändes det som om man var vid medelhavet.
    Njut på . . .

    SvaraRadera