torsdag 5 juni 2014

En fin dag

Nä, det blev inte sommarens värmerekord idag. Däremot  blev det tangerat rekord,
vi hade 28 grader. Gott så och skönt så. Jag tog mig en helt ledig dag och
eftersom sonen flyttat hem med sina studiepinaler över sommaren och också
var ledig beslöt vi att åka ut till vår sommarvilla.



Där blev det först en fin stund ute på bryggan och sedan lite jobb och 
som avslutning en välbehövlig paus med dricka och en gammal veckotidning.


Bryggperspektiv.


Sonen beslöt ta sommarens första simtur och sedan började han
röja vassen i vår vik. Jag kastade ut en arbetshandske och så gick
han loss på vasstråna. Det sägs att vassen skall tas ner före midsommar
för att man skall få bästa resultat.


Men huj, vilket monster på stranden! Hihi... det är sonens lippis och solglasögon som
han hade hängt upp på en pinne vid stranden....
Jag planterade humle och lite blommor kring villan.
Vi hade en finfin dag!


2 kommentarer:

  1. Säkert skönt här ute idag ,hemma var det nästan olidligt hett ,men nu är jag ute på holmen igen ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Sådana dagar är det skönt att befinna sig vid havet!
    Önskar dig en skön helg! ♥

    SvaraRadera