onsdag 4 juni 2014

Sommarvärmen har återvänt

I morgon visar prognosen på het väderlek. På min lilla plätt på jorden kommer 
det att  bjudas på mera värme än i Madrid, Tokyo, Las Palmas,
Montreal och Miami. Bangkok, Puhket och Eilat  skulle dock visst få varmare....
I går kom värmen insvepande på våra breddgrader. I morgon kanske
vi når 30-graders strecket. Tjohoo! (Pust).


Nu är det kväll .Och varma, sköna kvällar är det bästa som finns! 
Ute i naturen har vita fallskärmar börjat flyga i 
kvällsvinden. Många gula maskrosor blommor ännu, men många frön
är också på väg ut i livet.


I går kväll när jag gick och la mig strax före midnatt bjöd natthimlen på ett vackert
skådespel. Jag fick lov att hämta kameran och knäppa en bild.
Det är så underbart när solen går ner bakom uthustaket. På vintern går solen
ner bakom skogstopparna så långt till vänster att den skogen inte syns på
den här bilden. Bara en sådan sak är värt ett stort leende!

Det var en kväll i juni
då när sommaren är som bäst...
-Lasse Berghagen-

1 kommentar:

  1. Ja visst var det vackert jag har också solnedgången på foto men vid fjärden ,nu när jag är hemma är det förstås varmaste dagen på semestern ,kram Nette

    SvaraRadera