torsdag 12 juni 2014

De skyldiga

Där rök min sallat! Även detta år.....
Jag hade sått sallat i min drivbänk, som finns i bästa söderläge, och nu är den 
uppäten..... Under de varma dagarna har jag haft en liten glipa i växthusglaset, som 
jag har ovanpå bänken för att växterna inte skall få för hett. Det räckte tydligen med en glipa,
för igår var de båda sallatsraderna uppätna. Alla bladen. Ner till myllan.
Men dillen och squashen är ännu kvar i bänken....


Här går de två skyldiga. Härligt mätta och smutsiga. 
Fru Anka, som troget lägger ett ägg varje dag, och Herr Anka som
vaggande kommer steget efter, beskyddande och herre-på-täppan-typ.
Suck! Och inte kan jag vara arga på dom heller. För hur skall de veta 
att de inte får äta min sallad men gärna de förhatliga kirskålen som 
dyker upp mellan bärbuskarna....


I en veckas tid har vår gårdsrönn blommat. Hela trädet
har varit översållad med vita väldoftande blommor. Denna sommar
blommar alla träden mera översvallande än tidigare år. Det är bara
att tacka och ta emot!


I går var vi till min hemgård för att klippa gräsmattan, men
tyvärr skar sig den gamla trotjänaren till gräsklippare, så det
blev bara att sätta sig under lönnen och njuta av det varma sommarvädret.
I natt fick vi äntligen lite regn. Det tackar alla växterna för!


I dag skiner solen igen, trots att alla molnen inte har försvunnit.
Lite svalare väder, men riktigt skönt ändå.

Ha en fin torsdag alla ni som kikar in hos mig!

2 kommentarer:

  1. Naturligtvis kan man inte bli arg på två så söta tjuvar.

    SvaraRadera
  2. Man ska ju inte skratta åt eländet...men lite småler jag allt!! För hur söta är dom inte, och gissa hur gått det var??!!
    Det var säkert nån mening med att gräsklipparen suckade till sig, det var nog dags för en rejäl vilopaus.
    Kram kram

    SvaraRadera