lördag 19 januari 2013

Däckad

Hej, alla mina bloggvänner, här är jag igen!
Jag har legat däckad i feber i flera dagar. Ännu är jag inte
helt återställd, men jag orkar sitta uppe i alla fall och febern börjar 
ge med sig. Det är så att jag har en kronisk ovanlig sjukdom som gör
att jag bl.a. lätt snappar upp olika infektioner. Den är så pass ovanlig att endast
under 10 personer per år drabbas av sjukdomen här i vårt land. Av dessa beror
80% på cancer eller en medfödd gen. Jag hör inte till någon av dessa grupper,
utan jag hör till den svårbotade 20%:en, som får förlita sig till olika mediciner som 
man får se om dom hjälper eller inte. Det är bara det att medicinerna också ger en
hel del tråkiga biverkningar. Jag är oerhört tacksam att det fanns en så skicklig 
hematolog här på vårt sjukhus, som kunde ställa rätt diagnos för några år sedan.


Då var jag riktigt illa däran, och hade nog inte suttit här idag, om han inte bestämt sig för
att ta prover i benmärgen och hittat svaret på min då mystiska sjukdom. Idag försöker
jag leva helt normalt, men som sagt - det finns bättre och sämre dagar....
Hoppas det värsta är över för den här gången!


Ja, så har jag ju lyckats smitta ner resten av familjen också. Här sitter och ligger dom 
också med förkylning och feber... Så kan det gå!
Hoppas dom inte får lika hög feber bara...

Hoppas ni alla får en fin lördagskväll!


4 kommentarer:

  1. Ajaj, inte så kul .Hoppas alla blir friska fort .Har varit till bädden idag mamma längtar hem .Tänk att du råkat ut för något så ovanligt ,hoppas du kan hålla dig frisk resten av vintern ,krya på dig kramar ,Nette

    SvaraRadera
  2. Oj...vilket öde!! Men vilken tur också, att det till slut fanns någon kunnig som förstod vad det handlade om. Det är svårt med kroniska sjukdomar, särskilt om de inte alltid syns. Jag vet, eftersom jag har ett barnbarn som är svårt blödarsjuk och med hjärtfel, hur jobbigt det är att alltid få förklara att en till synes frisk människa kan vara så infektionskänslig och allvarligt sjuk. Hoppas att det är över för den här gången för din del!!
    Ha det gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att höra att du ska behöva ha en sådan sjukdom, men så bra att du fick veta vad du är drabbad av och att hjälp finns att fås. Vi har alla våra ok att bära.
    Så spännande din första bild såg ut i min blogglista, trodde det var två träd i värsta oväder! ;o)
    Sköt om dig nu och ha en fin söndag! ♥

    SvaraRadera
  4. Hann bli riktigt orolig när du inte skrev i bloggen på flera dagar! Krya på dig nu! A

    SvaraRadera