lördag 5 januari 2013

Årets första solsken!

Tänk vad lite solsken gör susen!
Dagarna blir lite längre och humöret klättrar några pinnhål.
Redan i morse, när jag rattade in till staden för några extra timmars arbete,
hade himlen färgats röd i sydost. Man visste att äntligen skulle vi
få en fin solskensdag. Och det har vi fått!


När jag kom hem vid 14-tiden gick jag en sväng med kameran,
innan jag ställde mig vid spisen för att koka dagens varma måltid.


Det gick att gå på skaren ute på de snöiga åkrarna,
i alla fall om man gick i några dagar gamla skoterspår!
Vi har ju haft dagar med regn och plussgrader. Men idag
kom kölden tillbaka, -9 grader mitt på dagen.


Sonen körde några varv med skotern. 
Han vrålade glatt förbi mig.


Räven hade tassat förbi på åkern...
Han är ohjälpligt avslöjad i lite mjuksnö.

Ha en skön trettondagsafton, alla ni som tittar in!



2 kommentarer:

  1. Detsamma hoppas att du får en underbar afton.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Ja tänk vad lite sol kan göra...!! Här fick vi njuta av den några timmar på förmiddagen igår, sen tampades den med molnsuddar hela eftermiddagen. Men ändå...säger som du, humöret åkte upp rejält!!
    Ha en skön söndag, idag är det grått och på nollan här...
    Kram kram

    SvaraRadera