onsdag 9 januari 2013

Röd himmel i vinternatten

När jag gick ut på dagens kvällspromenad fick kameran
hänga med. En mörk vinterkväll är ju inte gjord för
fotografering, i alla fall borde man ha en bättre kamera 
än vad jag har. Men det är tanken som räknas. Så det så!


Har ni sett en så vackert röd himmel! Det är ljusen från staden
som färgar himlen så röd. Vitt i träden och rött i skyn, 
kan det vara vackrare på kvällspromenaden?


Jag njöt. Inga bilar längs vår väg idag, utan jag fick vandra
alldeles ensam. Skönt att sträcka på benen, få lite frisk luft
och räta ut tankarna en stund (kanske inte tänka alls...).


Jag gick ändå och funderade på allt möjligt. Som att det inte är varje vinter
vi har så vitt och vackert med snö i träden. Och så gick jag och drömde 
mig bort. Drömde om en skön resa lite längre söderöver.
Drömma kan man alltid....

4 kommentarer:

  1. Vacker väg det där! Du skulle se hur just det var här senaste natt. Ljuset kommer från växthusen på andra sidan ån och är alldeles rosa, som på dagen nästan. Ha det så gott! ♥

    SvaraRadera
  2. Drömmar.....Ja de är viktiga ibland...härliga drömmar förgyller livet :)
    Vackra bilder bjuder du på...... och drömmar går ju att äta också....kakor som vi kallar drömmar...hihi...
    Nu fick du mig att minnas min mamma också hon bakade ofta drömmar...hihi...
    Önskar dig en fin dag vännen

    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att drömma, drömma sej bort ibland. Det kan man behöva den här årstiden speciellt. Jättefina bilder, absolut inget fel på dom!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder å vad mycket snö ni har, här finns nästan inget kvar av det som kom till jul! Tråkigt för snö gillar jag! Å drömma kan man ju alltid göra, kanske just nu när allt är mörkt å man längtar efter fint soligt väder! Ha en skön kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera