torsdag 24 januari 2013

Dagarna går men flunsan består

Ännu en dag på jobbet. Det går bra efter att jag har hostat
upp mig under morgontimmarna. När jag kom hem igen nu 
i kväll var jag trött och småfrusen. Hoppade över kvällens
möte och kröp ner i sängen och sov några timmar istället.
Dagarna går, men flunsan består.
Den var seg den här förkylningen....


Sitter och dricker varmt te medan jag skriver.
Försöker kurera mig med värme, men det där
onda i bröstet rasslar ännu. Suck!

Januari-dagarna rullar på. Soligt och -14 grader idag.
Här händer inte så mycket. Det känns som allt har 
frysit till is och bara väntar på lite varmare väder...

3 kommentarer:

  1. Usch så jobbigt med influensan , krya på dig och du vilka vackra vinterbilder du tagit gillade den skira månen extra mycke , den såg så florstunn ut :) Och raggsockarna och halsbandet dom var verkligen fina // Kramar :)

    SvaraRadera
  2. Ja du inte är det roligt när flunsan biter sig fast .Min mamma hade förkylning på gång igår också ,hon ska hem från bädden i morgon ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Du skrev om Mikael i förra inlägget. Vi besökte hans restaurang på Åland en sommar och det var fantastiskt gott att äta där!
    Nu önskar jag att du blir frisk och får vila i helgen! ♥

    SvaraRadera