onsdag 30 januari 2013

Fastlagsbullar

Vad kan man göra för att muntra upp sig denna trista januaridag,
tänkte jag på eftermiddagen när snöblandatregn vräkte ner där ute. 
Jo, nu går jag och köper fastlagsbullar! 
Sagt och gjort, härmed är årets första fastlagsbullar inhandlade.
Jag köpte fastlagsbullar med mandelmassa. Sonen önskade en
bulle med sylt, och det fick han.


Fastlagsbullarna är framsatta på ett fat.
Snart blir det njutning när vi sätter oss ner för
att dricka vårt kvällste´ med varsin god bulle!


Mmmm... där försvann en bit.....


4 kommentarer:

  1. Semmeltid är en mysig tid...ooo så gott!
    Ja vill nog helst ha mandelmassa i min också...hihi...
    Min man vill ibland ha hetvägg.....ett sätt att äta semla som verkar falla i glömska mer och mer.
    Ha de så gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Lycka till med mumsande ,ja jag förstår det är redan över ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Det mumsas en del på fastlagsbullorna/semlorna nu när man tittar in till någon i blogglandet. Det brukar bli några stycken och på tal om det är det snart Runeberg!
    Ha en fin sista januari! ♥

    SvaraRadera
  4. Det blev samma här, en kombination av tröst för vädret och lite firande av att jag äntligen är fast anställd!! Gott var det också...
    Kram kram

    SvaraRadera