söndag 20 maj 2012

Vårens första grillfest

Idag har vi haft en halvmulen söndag. Sonen har sått det sista kornet, 
och nu är han ut och vältar åkrarna. Så då är det bara att vänta på att 
säden skall spira och att vi får en bra skörd till hösten!


Jag har krattat mera gräsmatta och så har jag klippt ner alla 
mina rosor. Och hunnit konstatera att nu blommar gullvivorna!


Dessutom har vi varit på årets första grillfest, tillika P och A:s
födelsedagsfest. Dom hade grillat kött och kyckling och höll på 
att grilla lök och champinjoner när vi kom. 
Grattis pojkar! Ni är bästa grillmästare!


Så blev det att förse sig med årets första grilläckerheter och annat
gott. Tallrikarna fylldes snabbt och vi satte oss till bords. Ungdomarna
tog med sig maten till TV-rummet, för att inte missa VM-ishockeyn.


Och efter en stund blev det kaffe (eller te för min del) och en bit av världens godaste tårta. 


Jättegott! Tack L för underbar mat och tårta! Hoppas grabbarna 
får en fin födelsedag, som egentligen är imorgon!


Nu skall jag ut på en liten promenadlänk (behövs nog efter all maten...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar