lördag 19 maj 2012

Solig körfestival

Det blev en solig dag, jipiii!
Molnen skingrades och det har varit en rätt solig lördag. 
Det är ju perfekt! 

Idag var jag och lyssnade på några körer som deltog i Vasa Körfestival
(sambon deltog med sin kör).Vilka duktiga sångare det finns! 
Körer från  olika delar av Finland och från flera länder 
i Europa och dessutom från USA och Kina deltar i festivalen. 
Här några bilder från Rewell Center där bla. Singsbykören sjöng 
tillsammans med Charles Plogman och Stig Snickars orkester.




Väl hemma har jag jobbat i trädgården. Svärmor och jag satte 
potatis. Det är tänkt att vi skall få nypotatis, som vi kan äta i 
början/mitten av juli. Dessutom har jag sått sallad och squach 
i min drivbänk. Det är tänkt att det skall bli tidig skörd här också.


Nu skall jag ut med lite dricka till mina karlar, som håller på med vårbruket.
Ha en skön lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar