söndag 13 maj 2012

Morsdag

Morsdag har bjudit på ett soligt väder.
På förmiddagen fick jag en vårlig blombukett och en kram av sonen. Efter en lätt
middagen bjöd jag på kladdkaka med vispgrädde, vilket föll karlarna i smaken.


På eftermiddagen har vi varit hos svärmor på mat och kaffe.
Alla hennes tre barn med familjer bänkade sig runt matbordet.
Hon bjöd på laxsopppa med hembakat rågbröd. Till kaffet var bordet
dukat med bullar och en stor tårta. Gott!


Svärmor fick många rosor och olika vårblommor till rabatterna.
Ändå ville jag fota hennes vackra blomma, som hon haft
i många år. Den har en så vacker och ovanlig färg och hade
just  i dagarna börjat blomma för sommaren.


Det jag uppskattar mest med morsdagen är att ha familjen samlad.
Att njuta av samvaron, kunna skratta tillsammans och bara få vara.
Jag sänder en varm tanke till min egen mamma.
Till er alla
** kram!**

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar