lördag 5 maj 2012

Vad man gör en vårdag när det småregnar

Jo, det har småregnat hela dagen.
Nu har regnet upphört och molnen är bestämt mycket ljusare.


Så vad gör man då en vårdag när det småregnar? Vårdagar
då man helst skulle vara ute i solen och greja i trädgården.....
Jo, då ringer man L och M och frågar om de vill hänga 
med till den härligt lantliga butiken Quriosa.  De tackade ja,
ingen av oss skulle ha något - bara kolla lite och drömma oss bort.





Quriosa har egen webshop och jag har gillat affären 
så jag ser deras inlägg på Facebook. 
Jag tycker att det ibland är lite svårt att se hur saker och ting ser ut 
på nätet, jag vill liksom känna och fingra på "the quality". 
Speciellt kläder och skor är sådant jag gärna vill prova och
känna på. Jag brukar nog annars köpa böcker, annonser och resor osv 
via nätet.  Men idag alltså: på ort och ställe njöt vi av den vackra lantliga idyllen
och de gamla och nya saker som affären har att erbjuda.
Jag har länge önskat skaffa en urna att ha blommor i. Och så
blev det så att jag föll för en underbar urna idag!


Här ser ni urnan, jag placerade bara en grönväxt i den så att det
skulle se mera hemtrevligt ut. När jag kom hem kokade jag lite kaffe. 
Och hör och häpna, jag drack en halv mugg kaffe! Det smakade inte speciellt gott.
Jag, den forna kaffefantasten, övergick till te- eller honungsdrickande förra våren.
Inte vet jag om te är mera hälsosamt, men jag mår mycket bättre av
att dricka te (och det finns ju så ofantligt många olika goda te-smaker!).

1 kommentar:

  1. Hej på dej!
    Tack för kommentaren du lämnade hos mig tidigare idag, - jag blir jätteglad över dina fina ord! (Och det känns fint att veta att det finns fler än jag som uppskattar grönt, hihi!)
    Önskar dig och de dina en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera