onsdag 2 maj 2012

Andra maj

Den 2 maj för nitton år sedan dog min mamma. Därför är detta datum 
alltid förknippat med minnet av henne. Hon somnade in lugnt och stilla. Jag 
satt bredvid hennes bädd. Fastän det gått många år sedan detta hände, tänker 
jag mycket ofta på henne och hon finns fortfarande inom mig. 
Jag försöker alla år plantera blommor på graven till den 2 maj, 
så även detta år. För några dagar sedan inhandlade jag penséer 
i en blomsterhandel. Jag brukar välja olika färger varje år.
En pensé eller en viol är blomman för den tidiga våren.


I år köpte jag vit-lila penséer. Ljuvligt vackra att titta på!


När jag kom hem från arbetet idag och gick via postlådan för att hämta 
dagens skörd av reklamblad och räkningar, fann jag att jag fått ett vykort
från London! Det var min kusin G-B som kommit ihåg mig med en hälsning.
Så glad jag blev! Hon hade besökt Englands huvudstad för x antal dagar sedan 
och fastän jag vet att hon är hemma igen, är det roligt att få ett glatt vykort.


Till min kusin: ha en bra dag och tack för kortet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar