fredag 4 maj 2012

Väntar

Idag har det varit mulet och sådär småruggigt som det bara kan vara på våren.
Nu mot kvällen har en och annan regndroppe visat sig, men inget ihållande regn ännu.
Har just kommit hem från affären, det var en del som behövde införskaffas. 
I morse kändes det som allt var slut i kylskåpet... 
så nu har jag laddat med mjölk, bröd och smörgåspålägg (och lite annat).
När jag körde hem i bilen tänkte jag att den här årstiden är ganska grå,
just nu innan gräset och bladen börjat grönska. Och med en grå himmel dessutom.
Fast det finns ju solstrålar! Som hästhoven (eller tussilago som den också kallas)!


Häggens blad och lärkträdens barr är snart utslagna (säger man utslagna om bladen?). 
Får vi några ytterligare varma dagar och ingen nattfrost blir världen 
mycket grönare....


Här inne går jag i väntans tider. Min kaktus har massor av blomknoppar!
Den har världens vackraste blommor, så jag bara väntar.


Ha en skön fredagskväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar