tisdag 15 maj 2012

A day in the world

Idag är det tänkt att man skall dokumentera den egna vardagen 
för att kommande generationer skall veta hur vi har det just nu.
En vanlig tisdag den 15 maj år 2012. Jag hade inte med mig 
kameran till arbetet (där tillbringade jag över 9 timmar idag),
men väl hemma gick jag ut på åkrarna och dokumenterade
sambon och sonen som höll på med vårbruket.
Idag kunde de äntligen så havren, det var soligt och runt 15 grader.
En normalvarm och torr vår sår vi havren minst en vecka tidigare.






Vi är s.k. månskensjordbrukare. Vi har vanliga arbeten, så vi
brukar jorden på kvällar och helger. Vi odlar vår  åkermark, inte för
att det ger något ekonomiskt, utan för att vi äger denna jordplättt
och då vill vi hålla landskapet levande för kommande generationer.

När jag kom hem ikväll fotograferade jag också min påskliljerabatt.
Den lyser så vackert gul och grön!


Hur har din dag i världen varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar