fredag 25 maj 2012

Den sena kvällspromenaden

Sambon kom med mig på min kvällspromenad, och vi gick lite 
längre än vi tänkt oss. Både längs småvägar och längs skogsstigar.
Det var en vacker kväll. Vindstilla och ljudfyllt. 

De nyutslagna björklöven är så fräscha i kvällen.


Vi går längs en gammal ängsväg, där grästuvorna har växt sig stora 
och nu spirar gräset i toppen av varje tuva.


På en sten växer många olika mossor. Vackert i kvällsljuset:


I en av de allra högsta granarna satt en fågel och sjöng så vackert
(jag hoppades att den sjöng lite för mig...).


I skogsbrynet börjar blåbärsriset snart blomma.


Inne i den mörka skogen var det trollskt och mystiskt.
Jag hittade några stenmurklor också (fast jag berättar inte var...).


Vi gick förbi jaktlagets slakthus. Ovanför dörren är ett
älghorn uppsatt. Där är det tyst och stilla så här års.


Nere vid bäcken steg dimman upp över bygden.


Hemma på gården lyste allt i kvällsskenets guld.
Gårdssyrenens blad avtecknas mot den gula himlen.
Klockan är 23:00 och det är ännu ljust ute.


God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar