söndag 18 december 2022

Fjärde advent och nu är alla ljusen tända!

 Idag fick jag tända alla de fyra ljusen. Idag är det den fjärde advent - och snart är julen här!

Där ute är det tvärvändning i vädret, nu mot kvällen regnar det... och det är ju inte den vintern vi vill ha egentligen så här i juletid. Men vi hänger med och hoppas ändå på att det blir en vit jul - utan den värsta ishalkan....

Ännu igår kväll var det så vitt och härligt där ute med vitklädda trädgrenar och snö som knarrade under fötterna där vi gick där ute på vår kvällspromenad.... Men så idag, då droppade snön ner från träden och åter är trädens grenar mörka och tråkiga. 

Igår firade jag sonen med en smarrig och lite vild tårta. Jo, han kom hem en stund mitt i sitt extra lördagsjobb och firade en stund med oss. Vi hade tänkt gå ut och äta på restaurang, men, men dessa ungdomar jobbar för mycket.... så jag fick snabbt svänga ihop lite ätbart som jag hade här hemma.

Så här den fjärde söndagen i advent tar vi det lugnt. Jag har varit ut på långpromenad och sambon har klätt utegranen. Till kvällen blir det "De vackraste julsångerna" i kyrkan, de hör liksom till i advent.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar