lördag 24 december 2022

God jul!

 Julaftons morgon. 🎅🎇

Ute knäpper vinterkylan (-10 grader) och den bleka decembersolen är på väg att visa sig ovanför skogstopparna - i år blir det ett vackert julaftonsväder. Här inne hos oss råder lugnet, vi har haft morgongäster och druckit kaffe o mumsat på jultårtor och pepparkakor. En av våra grannar har kommit in med julklapp och önskan om god jul. Snart ställer jag mig i köket för att börja med julmaten som jag skall ha med mig till vårt gemensamma julaftonsfirande hemma hos sambons syster L. Julaftonsprogrammet är givet, men först skall julfreden utlysas i Åbo (då kollar vi tv) och ankorna skall få lite extra god mat. 

Julen kan börja.


Redan igår kväll paketerade jag in de få julklapparna och bakade en plåt med jultårtor.


Igår åkte vi hem till mina barndomstrakter för att tända ljus på alla mina anhörigas gravar och förstås ville jag kika in i julkrubban...

Nu vill jag önska er alla en riktigt God Jul! Ta hand om er och ta hand om varandra! Julefrid! 💖


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar