fredag 16 december 2022

Den vakraste världen

 Nu skiner solen och vår värld är vit och vacker. Finns det något vackrare så säg?

Vitt är vackert. 

Vitt är rent och oförstört. 

Vitt är vinter.

Och så en sol som silar ljus och skugga igenom det vita... Livet.


Igår vid middagstid gick jag ut på en kylig promenad. Det var absolut vindstilla och -20 grader.




Det snö, rimfrost och - sol från en nästan klarblå himmel.




Jag njöt av stunden och av vår vackra värld just här. Och jag hoppades att alla andra i vår värld också kunde få njuta, få njuta av stillheten och av freden.



I morse (nåja förmiddag) gick jag också ut för att fånga morgonljuset, det rosa. Lite varmare idag, -12 och lite vind som gjort att den vackraste rimfrosten har snöat ned. Men ändå så vackert. Så fridfullt.

Denna speciella dag fick det bli vitt även till frukost. Det blev risgrynsgröt med ett stort stänk av socker & kanel och förstås ett glas mjölk. 

För alltid är detta datum ett av de viktigaste i mitt liv. En dag med glädje och sorg - precis som livet. Och jag älskar livet och vår vackra värld!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar