onsdag 14 december 2022

Den vita ängeln

 Idag är det kallt. 

Idag är det minus 17 grader - så det fick bli en kort utevistelse för att se till ankorna och gå en kort vända för att få lite frisk luft. Den bleka decembersolen kikade fram bakom diset och snön låg vackert på trädens grenar. Det är vitt på marken, men dagsljuset är förgängligt dessa decemberdagar.... det blir ändå aldrig så där riktigt ljust...


Inne hos mig breder den vita ängeln ut sina vingar och händer mot en vit värld även där ute. Ängeln ser svart ut mot den vita snön på andra sidan fönsterrutan, men den är vit det kan jag lova. Ängeln inhandlade jag för många många år sedan och den får komma fram till varje jul. Där får den hänga i något fönster i mitt hem för att påminna oss om hur viktigt det är med stillhet och ro i en orolig värld. En påminnelse om att det finns trygghet i livet.


Det var vackert vitt där ute idag, krispigt kallt på dagens korta promenad. Idag tar jag det lugnt och försöker att inte stressa. Inte ens när kölden biter i kinderna....


 Så många som har bråttom dessa dagar innan julen. Med dagens foton vill jag skänka stillhet och hopp om att alla ni som kikar in hos mig kan ta en lugn stund - om än endast för några minuter. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar