torsdag 16 december 2021

Tredje dosen

 I lucka 16 hittar vi lite ljus i mörkret, vi hittar julgranen och annat pynt ute i den mörka decembernatten.

Igår tog jag den tredje dosen med covind-19 vaccin. Äntligen! Jag tänkte att dos ett och två tog jag för allas vårt bästa, för att smittspridningen inte skulle skena. Men dos tre den tog jag bara för mig själv. För att om/när jag får detta virus kommer jag kanske att kunna överleva... Igår fick både jag och sambon Phizer-vaccinet, idag mår vi båda bra (endast lite värk i armen). Samtidigt suckar jag och tänker: När skall denna pandemi vara över? Här i vårt sjukvårdsdistrikt har vi inte den mest skenande smittspridningen, men det värsta scenariot kan komma vilken dag som helst. Folk är så trötta på ansvarstagande. De tänker att: Nej inte ännu en jul- och nyårshögtid med aktsamhet!   

I lucka nr 16 finns ändå ljuset i denna mörka tid. Glöm aldrig det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar