lördag 4 december 2021

Årets julfönster

 I lucka nr 4 finns byns julfönster!

Nu ståtar byn med ett inspirerande julfönster och det här är redan en fin decembertradition! Vill du själv uppleva magin med  julen, då får du allt komma förbi lokaalin här i byn, kliva upp på den nybyggda trappan av lastpallar och kika in genom fönstret...

Igår kväll gick jag ut på en kvällspromenad och då passade jag på att ännu en gång kika in på detta fantastiska jullandskap. Och jag tittade med barnaögon och jag kände hur mina ögon glimmade av förväntan!


Och titta tomtenissarna får köra traktor och de har byggt snögubbar ... och en tomte har redan klättrat upp på taket för att slänga ner säcken igenom skorstenen....och....

Över hela världen blickar tomtefar där han sitter högst uppe på månskäran. Snart där det dags att spänna i renen och dra ut över landet!

 I dagens lucka finns förväntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar