tisdag 14 december 2021

Idag tänkte jag mig ut på sparktur - och blev sur

 Idag är det den 14 december, någon minusgrad efter en natt när regnet smattrat på taket. Ni vet hala vägar... Ishalka...  Nu igen... 

Idag är det allt lite knorr här på bloggen. Tänk att livet aldrig kan vara så där helt perfekt! Perfekt med vackert stylade julbilder. Perfekt med gnistrande snö-  utan isiga vägar.


Idag dansar frostdimman över slätten och på förmiddagen tänkte jag mig ut på en härlig sparktur. Och vad möter jag? Jo, dom har varit ut och sandat vägen... Aldrig får man då vara glad!

Fast skall sanningen fram snörde jag på mig skorna med isdubbarna och stegade ut på promenad. Utan kamera. Och så glad att vägen var sandad!  I lucka 14 finns glädjen med vintern efter att man varit sur en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar