fredag 31 december 2021

Årets sist dag

 År 2021 går mot sitt slut. Idag, nyårsafton är det en stilla dag här hos oss. Vi har skopat snö därute, matat ankorna och kört hem mera ved till svärmor, nu är det snart dags att bänka sig framför tv:n för att ta del av Tour de Ski och den Österrikiska backhoppningen. Och sedan njuta av en lugn afton (för vårt nyårsfirande är även detta år inhiberat, allt p.g.a. pandemin som råder).


(Dessa två foton knäppte jag i -22 graders kyla måndagen den 27.12.2021)

I två blogginlägg har jag noterat bilder från årets tolv månader. Såhär på årets mörkaste dag vad gäller corona-virusets spridning både här i landet och ute i Europa, känns det onekligen lite nattsvart. Men idag har solen också lyst och snön har glimmat... och jag vill ändå tro att det måste bli bättre! Så ta hand om er därute!


 (Dessa foton knäppte jag idag, -6 grader.)

Så här i slutet av året vill jag ändå säga: Åh, vilket år 2021 vi ändå har haft! En riktig vinter, en vacker vår, en varm sommar och en sprakande höst! Trots en hel del tråkigheter är jag den som lever på hoppet. Jag njuter av stunden. Och jag tror - alltid - att det blir bättre.


Nu vill jag till sist önska er alla ett GOTT NYTT ÅR 2022! 💖

 

1 kommentar: