torsdag 15 april 2021

Solsken och jag prickar av några vårtecken...

 I höstas när den värsta höststormen drog över landskapet då fick vi ta adjö av vårt körsbärsträd. Under just det trädet brukade några av mina krokusar blomma varje vår. Och till min stora glädje tittade några lila blommar upp också idag och fler är på g! Tänk att man blir så lycklig varje vår! I vinter har det legat metertjockt med snö just där krokusen växer (tidigare år har  körsbärsträdets grenar skyddat från dylika snömängden). Men i förrgår smälte snön och idag blommas det! Yes!

Mina krokusar finns ju inte i något söderläge (och tänker jag efter har jag många blomrabatter som pekar mot norr... ) så jag vet att många av er har till och med utblommade krokusar. Men jag är glad över det lilla! Jag kollade in blomrabatten som är emot garageväggen och där bakom en snöhög på halvmetern där börjar det också blomma snart!


Porslinshyacinter. Här hade någon (säger inte vem) staplat några gamla tegelstenar, men några hyacinter hade lyckats streta sig upp emellan stenarna och snart är det blomning även här!

Nära väggen har några påskliljor redan svällande knoppar, ja men se på dom! Nu väntar vi på varmare väder och då blommar det hos oss. Framför garaget finns ännu en hel del snö för vi hade snö över garagefönstren denna vinter... 

Efter vinter kommer våren, jomenvisst! Dessutom har jobbet på vedbacken påbörjats, det är också ett riktigt typiskt vårtecken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar