lördag 10 april 2021

Perfekt i nuet

 Lördag och strålande sol, yes! Redan igår kväll kikade solen fram, molnen skingrades och vinden började lägga sig till ro. Så igår kväll bestämde jag mig för att fota solnedgången - ännu en gång. Jag skulle bara kolla Tv-nyheterna först... När jag väl kom ut med kameran då hade ännu en molnbank drivit in från väster. Men skam den som ger sig! Mitt motto är ju att leva i nuet. Njuta av nuet. Njuta. Nu.


 Lite rött i molnen  och lite blå himmel... Så vackert, trots att det inte var helt perfekt. Eller egentligen var det just det det var. Perfekt!


Precis där bakom molnbanken där fanns solen. Bakom molnen.

Jag ställde mig bredvid den gamla ladan ute på slätten. Jag stod ensam, det var tyst och stilla. Och jag älskade nuet. Våren är på väg. Kanske den inte ryckte fram igår kväll i kvällskylan, men kvällshimlen var så vacker och jag njöt av kvällningen. Så vandrade jag sakta hemåt, det skulle sitta fint med en kopp varmt te....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar