måndag 19 juni 2023

Midsommarveckan inleds i värmebölja

 Så är vi inne i årets ljusaste tid. Midsommartiden.

Veckan inleds het och molnfri. Igår kväll var jag ute på en kvällspromenad och jag vandrade ute på slätten för inne i skogen härjar ju myggen. Klockan var kring 9 på kvällen och jag fotade sommarens blommor längs vägkanten. Ni vet ju att det gäller för vissa att leta sju sorters blommor så här lämpligt till midsommaren... Dom här sju hamnade i min kamera:


 Solöga.


 Hundloka.

Borsttistel.

Gulvial.

Liten blåklocka.

Rödklöver.

Vitklöver.

Bland många andra vilda blommor längs vägkanten. Gårdagskvällen var varm och behaglig och när det är värmebölja är kvällarna mina absoluta favoriter. 

Nu är allt grönt ute i naturen. Och grön är ju min favoritfärg! 

Fast vissa blommor har snart gjort sitt för denna sommar, snart åker årets frön ut med vinden för att glädja oss med massor av solar även nästa vår. 

Ljuva midsommartid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar