torsdag 29 juni 2023

De varma sommardagarna fortsätter och fortsätter....

 Denna vecka har bjudit på sommarvärme och torrt väder. Inget regn här hos oss, trots att det skulle behövas för allt växande.


I måndags syntes moln på himlen när vi gick för att kolla när kobonden slåttat ängarna. Vilken tur för honom att det inte kom regn! Nu är höet balat och hemkört, årets första höskörd är bärgad! Bonden är nöjd.

Jag passade på att plocka en sommarbukett med klöver, blåklocka och prästkrage. 

Dessa varma sommarkvällar är som gjorda för shorts och linne. Och att vandra långsamt och lyssna till fågelkvitter både från nära håll och kvittret uppe i skyn....


Tisdagen bjöd på en vacker solnedgång. I kvällningen vattnar jag mina blommor som står i krukor, jag vattnar mina tomater, gurkor och paprikor i växthuset. Och snart önskar jag regn för att mina vattensåar åter skall fyllas med regnvatten.... 

Jag sitter där ute tills solen börjar krypa bakom skogstopparna - och jag sitter bara och njuter med en kopp te i handen.... Vissa kvällar kommer sambon ut för att kolla så att jag inte somnat... (Somna när det är så här vackert - pyttsan heller!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar