torsdag 30 september 2021

Tack och hej till september

 Så sjunger månad 9 på sista versen, nu är det endast några timmar kvar. Årets september har varit gråmulen och kylig. Visst har solen lyst och värmt också, men i det stora hela tycker jag att månaden har varit kylslagen. Här har yllesockar och mössa kommit till heders och hur jag nu skall klara vintern när jag tycker det redan nu är alltför kallt det får tiden utvisa...

De senaste dagarna har bjudit på sprakande höstfärger. Ruska, som det heter på finska.


Idag lite gråmulet och det gjorde att färgprakten var lite dämpad.


Igår bjöd stadens lönnalléer på intensivare färgprakt. Igår sken solen och himlen var alldeles blå.


För att inte tala om hur vackert det röda vildvinet lyste mot flera av stadens husfasader!

Nu tackar jag för alla frukter och bär som blivit plockade denna september (det har blivit rekordmycket av den varan här hos mig).  Och nu ser jag verkligen fram emot oktober och hoppas att detta envetna covid19-viruset blåser bort med höstvindarna!

 Tack och hej september, du var rätt bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar