fredag 24 september 2021

Att ha fel

 Idag är det en gråmulen dag - precis som vanligt. Gårdagen bjöd dessutom på regn. Ett grått och trist septemberväder med andra ord. Och vad gör jag då? Jo, jag plockar förstås fram soliga höstfoton från i tisdags när himlen var så där förunderligt blå!





Då var jag ute i skogen för att plocka trattkantareller. Men först gick jag förbi en liten skogstjärn vars vatten låg som en spegel. Tjärnens mörka vatten riktigt lyste i klarblått!
 



Det är allt bra härligt i skogen om hösten! Luften är så härlig att andas - men älgflugorna var ju rätt många ändå....
 

Det är så roligt att hitta svamp i mängder! Ännu var trattkantarellerna rätt små på vissa ställen, men visst hittade jag bamsingar också! Denna vecka har vi ätit god trattkantarellsoppa och dessutom ligger mängder på tork inför vintern! 😋
 

Igår när regnet smattrade på fönstren i den sydostliga vinden kokade jag mera äppelsaft. Och så läste jag en väldigt bra sak på nätet (sådant som man inte hinner begrunda vanliga dagar när livet rullar på i en väldig fart). Jag tänkte att det är många som inte lärt sig detta med självförtroende. Numera har jag  ett starkt självförtroende, det är nog sådant som kommer med åren. Så många gånger jag har haft fel och så många gånger livet gått vidare ändå. Men visst har jag haft rätt många gånger också .....😀
 
Självförtroende kommer inte från
att alltid ha rätt,
utan från att inte vara rädd 
för att ha fel.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar