tisdag 14 september 2021

Molnen i kvällningen

 Igår kväll var jag ute på en kvällsrunda när solen gick ned bakom skogstopparna. Sommarvärmen har ju försvunnit för detta år och det var en perfekt kväll att prova den nya mössan bestämde jag mig. (Läs gårdagens inlägg ang mössan. Och ja, mössan fick 10 poäng av 10 möjliga...). 


Till kvällen hade några moln dragit in och nu färgades de av solens strålar. I väster låg en molnbank, syns knappt emot skogens toppar.


Det stora molnet blev gult och till och med vattnet i bäcken såg ut som guld. Så tog solen adjö av dagen och både höstmörkret och höstkylan kom krypande. (Trots allt hade vi +8 grader under natten  tack vare molnen som drog in.) Jag vandrade vidare i skymningen.


Mot öster ståtade några rosa moln.

När jag åter var hemma seglade dessa röda moln på himlen mot sydväst. Efter en halvtimme var det mörkt och vägbelysningen tändes.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar