torsdag 2 september 2021

Och telefonen som säger upp kontraktet....

 Vi nutidsmänniskor är beroende av teknik och när den fallerar då sitter vi på "pottkanten". Nu är det min telefon som sagt upp kontraktet. I några dagar har den betett sig lite besynnerligt. Ibland har det dröjt timmar innan meddelanden landat hos mig via olika program och i går kväll när jag skulle fota de vackra molnen som drog in, då fick jag knäppa flera gånger innan bilden fastnade. Efter sena kvällens batteriladdning fungerar ingenting. Det känns som om jag är avskuren från hela världen....

Så till alla er som undrar varför jag inte hör av mig via telefonen: tyvärr fungerar inte min telefon! 

Aldrig har jag behövt denna manick mera än idag och då fungerar den inte! (Nu får jag lov att använda mig av sambons telefon tills jag har införskaffat en ny behändig och fungerande telefon). Hur i all världen kunde vi växa upp utan den lilla bärbara manicken som vi har vi fickan vart än vi går? Jag bara undrar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar