onsdag 30 juni 2021

Vackra varma juni !

 Årets juni månad har bjudit på massor av sol och värme! Juni är försommar och intensiv grönska. Juni är ljusa nätter och varmt i solen. Juni är allt från syren och liljekonvaljer till rödklöver och rallarrosor....

Det känns som om denna juni månad har bjudit på allt i överflöd. Överflöd av värme som gjort att jordgubbarna mognat i rekordfart. Jag har till och med ätit min första tomat idag - trots att maj månad var så kylig! Månaden har också bjudit på överflöd av blommor och "skråttar" (speciellt massor av mygg och alla typer av bladlöss)! Värme och överflöd får bli ledordet för årets juni månad.



Igår kväll fick kameran åter följa med på min kvällspromenad. Vackra moln på himlen till kvällen och jag önskade lite regn till natten - men icke. 


Det blommar så vackert vid vägkanten. Och jag som förr tyckte att sommaren började vara slut när rallarrosen (mjölkörten) blommar - men ännu har vi två sommarmånader kvar av denna sommar, tjohoo!

Visst är det som vackrast just nu. Det grönskar och det växer.


Jag vandrar vidare.

Tack och farväl till årets juni månad. Ännu är det mycket kvar av denna sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar