tisdag 29 juni 2021

Kolla vem som kollade på oss!

 Igår kväll åkte vi ut en sväng till vårt sommarparadis. Sambon hade fixat ett rör till bastukamin som omedelbart borde installeras och granskas om det skulle fungera till belåtenhet. Jodå naturligtvis, när han är i farten så fungerar det...! 

På ditvägen tvärbromsade sambon och började backa tillbaka längs skogsvägen. Han hade sett en älg bredvid vägen. Älgen brakade förstås in i skogen, men stannade bakom en sten för att kika på oss. Jag fiskade fram kameran och sade tyst till sambon att öppna sidofönstret. Så lutade jag mig över honom och försökte zooma in älgtjuren. Älgen hade så vackra ögon. Och stora lyssnande öron. Skärpan blev ju inte den rätta och jag hann endast knäppa en bild, men dessa ögonblick av vilda djur ute i den fria naturen är så mycket värda! Älgen fortsatte sin färd in i skogen efter att ha betraktat oss en stund, undrar vad han tänkte om oss?

Vi åkte hem efter en stund och hela vägen satt jag med kameran i beredskap. Nej ingen älg på hemfärden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar