fredag 25 juni 2021

Glad midsommar!

 Idag infaller midsommaraftonen och hos oss bjuds det just nu på varmt, vackert och vindfritt väder. Tänka sig!

 Igår kväll tassade jag barfota ut i vår trädgård när solen sänkte sig och jag njöt av vår nordiska sommar i de sista solstrålarna.



Överallt blommar brandliljorna just nu i vår trädgård, de gamla lökarna är från tidigare generationer.

Däremot är det min förtjänst att aklejorna blommar i rabatterna.

Lupinerna, både röda och blå, har också funnits här sedan tidigare. Varje år plockar jag bort fröställningarna för att de inte skall ta över. I kvällssolen såg jag spindelnätet...

I naturen vill jag dock att de vilda blommorna skall blomma. För visst skall det plockas in sju sorters vilda blommor varje midsommar. Numera sätter jag dom i en blomvas och inte under huvudkudden...

Jag önskar er alla en glad och skön midsommar!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar