torsdag 10 juni 2021

Andra sprutan, check!

 Idag har sambon och jag fått vår andra dos med covid19-vaccin. Nu är det bara att önska att jag mår bättre denna gång... för efter den första sprutan blev jag rätt däckad. Men jag är inte minsta skraj för eventuella biverkningar, nu måste vi bara snart få bukt med detta virus! 

I Finland är runt 50% av hela befolkningen vaccinerad med åtminstone en dos, här försöker man nämligen vaccinera så många som möjligt med åtminstone en dos. För vår del fick vi vänta nästan 3 månader på den andra sprutan, och nu är vi närapå 15% som är "fullvaccinerade". Just nu går också corona-siffrorna nedåt och idag hade 92 nya personer konstaterats med covid19. De festa nya fall kommer från utlandet eller smitta inom familjen.

Men likar inte spirea-buskens blommor den där corona-basilusken, så säg! Och så mycket hellre en spirea-blomma än ett corona-virus!

Ha det gott alla ni som kikar in hos mig! Jag tänker njuta av det vackra vädret idag (och eventuellt titta på den partiella solförmörkelsen). Men så många andra knop hade jag inte tänkt åstadkomma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar