lördag 9 maj 2020

Hur länge skall vi behöva vänta på vårvärmen?

Idag kan jag inte låta bli att undra hur länge vi skall behöva vänta på lite
varmare väder. Så där en 18 till 20 grader skulle ju sitta fint just nu!
Tänk - lite solstol, lite trädgårdspyssel eller varför inte villaliv.... 
med fågelkvitter och kortärmat....
Men nej. Nu vid middagstid har vi 4 grader och snö i luften. 
En sol som gärna skulle vilja tränga igenom molnen (och kanske lyckas så
småningom).... och med en iskall nordanvind (som förhoppningsvis mojnar till kvällen)....


Nu har jag beklagat mig och varit deppig en stund. 
Sädesärlan på en strandsten med kvällssolen i ryggen får ändå förmedla
hopp om värmedagar längre fram (inte så länge som till nästa vinter, för ännu en
varm vinter behöver vi inte...). Meteorologerna har tyvärr siat om en kall
början av maj, så dom får rätt denna gång. Men jag, jag väntar bara
på vårvärmen - eller sommarvärmen....
Vet ni, det är viktigt att alltid ha drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar