tisdag 26 maj 2020

Vårens ljusa kvällar

Jag bor på den vackraste platsen på jorden!
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag är så lycklig att
jag har fötts just här. I ett bra land med en vacker natur. I en natur som ständigt
ändras. Från vår till sommar, till höst och till vinter.
Tänk bara på våra ljusa vårkvällar, när ljuset dröjer sig kvar nästan hela 
natten, när det aldrig blir riktigt mörkt...  
Igår kväll gick jag ut i kvällssolen, 
klockan var 22 och solen var ännu uppe.


Inne i syrenbersån kikar den sista vitsippan rakt mot kvällssolen.


Solstrålarna lyste rakt på de sista scillorna och de små påskliljorna
under de ännu bruna ölandstoken.


En liten stråle träffade även mina övervintrande penséer och titta 
där ut över åkrarna spirar kornet i kvällssolen!
Min hela värld håller på att grönska!



För två dagar sedan var här svart mylla och idag spirar det första 
gröna, det känns nästan som magi!


Och en timme senare (omkring kl 23) var solen ännu uppe.
Och vet ni det bästa? Jo, kvällarna blir bara längre och längre
ända fram till midsommaren... Det är nu det är ljusets högtid!


Och solen den visar sig också idag 
och idag har även den riktiga sommarvärmen kommit.
Varmaste dagen på evigheter!
Visst bor jag i paradiset på jorden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar