måndag 22 oktober 2018

"Trump, miljarderna, medierna och makten"

Just nu läser jag en bok om USA:s nuvarande president  Donald Trump.
Boken är skriven på svenska av Karin Henriksson. Hon är bosatt i Washington D.C.
och har gett ut en rad böcker om amerikansk politik. Jag kände med en 
gång att det här är en intressant bok för mig som vill sätta mig in i Trumps värld.
Det är en både spännande men också skrämmande bok om en person som
vill synas och höras. Och som numera är en av världens mäktigaste män.


Bråkstaken, playboyen, människan, byggherren, familjefadern, affärsmannen,
dokusåpastjärnan, bedragaren, outsidern, kandidaten, lögnaren, folktalaren,
segraren, trumpisten, rysslandsvännen  och presidenten.
Det här är bokens kapitel. Visst blir man nyfiken....
(Just nu är jag framme vid kapitel nr 11: Lögnaren.)


 För några år sedan läste jag Barack Obamas självbiografi "Min far hade 
en dröm", nu är det dags att försöka förstå en helt annan typ av människa
som sitter på USA:s högsta ämbete. De facto är denna bok ingen självbiografi,
men jag tycker den tar fram många olika detaljer om denne man
och hans sätt att tänka och agera. 
Så vill ni också veta mera om Trump kan jag rekommendera denna bok.
(Jag köpte mitt bokex på Finska Bokhandeln i Vasa, pocket).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar