fredag 12 oktober 2018

Höstens färgpalett går inte av för hackor!

Den här hösten lyser höstens färger!
Det är som om någon har målat naturen i de klaraste färger som
finns och trots att solen inte skiner lyser det om alla lövträden.
Jag ber om ursäkt.... men jag måste bara få blogg om denna vackra höst, det
är ju inte varje år som vi har så vackra färger runtikring oss!


Igår hade jag bestämt mig för att åka ut till vårt sommarparadis ute vid
havsfjärden. Nu till helgen börjar årets älgjakt i våra skogar och nu skulle det
gälla att njuta lite natur innan älgar och jägare springer runt i skogen.
Sambon hakade på och följde med och det var ju rätt skönt eftersom stora
maskiner stod uppställda längs skogsvägen och flisade ved och stoppade all trafik.
Vi fick lov att vandra en bra bit längs skogsvägen för att komma till vår villa.


Alltså vilka höstfärger längs en helt vanlig skogsväg!
Man blir ju nästan bländad av allt det gula!


Trots att många löv ännu lyser gula på träden har en hel del
fallit ned till marken.


Alla löv är inte gula heller, det finns massor av röda löv också.


Vi har brittsommar dessa dagar, det är varmt men tyvärr rätt disigt.
För några dagar sedan hade vi regnigt väder så nu skulle det ösas vatten ur båten.


Jag kollade våra hus allt medan sambon skötte om båten.
Tänk om vi hade haft tid att sova över nu när vi har sommartemperaturer....
Tyvärr måste det bli en annan gång.


Jag hann ändå, tack och lov, plocka trattkantareller innan vi tänkte ordet "hemåt".
Nu har jag massor av svampar på tork inför vintern och det känns fint
att ha ett välfyllt vinterförråd.


 Så var det bara att vandra tillbaka till bilen och nu hade
de stora flismaskinerna hunnit åka hemåt de också.
Grådisig himmel, gula höstlöv och vindstilla. 
Vilken vacker höstdag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar